Magdalena Śniegulska

 Magdalena ŚniegulskaMagdalena Śniegulska - psycholog, psychoterapeuta, dydaktyk

„Moim zadaniem jest, z jednej strony, pomóc dziecku, nawet bardzo małemu, aktywnie konstruować i interpretować własne doświadczenia, w sposób który sprawi, że świat wokół będzie bezpieczny i przyjazny. Z drugiej, dać rodzicom skrzynkę z narzędziami, z której wybiorą sobie to, co najbardziej dla nich przydatne i dopasowane, co pomoże im cieszyć się najważniejszą rolą życiową – byciem rodzicem.”

 

 

Ukończona uczelnia:

  • Uniwersytet Warszawski. Wydział Psychologii - studia magisterskie
  • 2011 - stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie psychologii - SWPS

 

Praktyka kliniczna w Poradni:

• Diagnostyka psychologiczna
• Terapia indywidualna dzieci i młodzieży 
• Poradnictwo dla rodziców i nauczycieli
• Prowadzenie grup rozwoju umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży

 

Kompetencje w obszarze diagnostyki psychologicznej:

Diagnoza dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 16 lat z zaburzeniami lękowymi (z uwzględnieniem lęku uogólnionego, społecznego, separacyjnego, fobii specyficznych i zaburzeń obsesyjno kompulsywnych), afektywnymi (depresja), neurorozwojowymi (ADHD), eksternalizacyjnymi (zaburzenia opozycyjno-buntownicze, zaburzenia zachowania) oraz zaburzeniami karmienia, odżywiania i wydalania.

Zajmuje się również diagnozą ogólnego rozwoju dziecka (intelektualnego, emocjonalnego, społecznego) i identyfikowaniem indywidualnych zasobów oraz ewentualnych obszarów problemowych w funkcjonowaniu młodego człowieka.

Prowadzi zajęcia dla studentów psychologii na Uniwersytecie SWPS z zakresu:

  • Metod diagnostyki klinicznej dzieci i młodzieży
  • Umiejętności kliniczne – praca z grupą i praca z osobą – warsztaty
  • Wywiad psychologiczny – warsztaty
  • Warsztaty adaptacyjne – warsztat
  • Psychologia Rozwoju – wykład
  • Wspieranie rozwoju – wykład
  • Biologiczne podstawy funkcjonowania człowieka – ćwiczenia
  • Zajęcia na studiach podyplomowych (wspomaganie rozwoju, psychodietetyka, neurologopedia)
  • Prowadzi szkolenia dla psychologów z zakresu dignozy przy pomocy narzędzia Skal Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku 5-10 lat IDS

 

Kompetencje w obszarze psychoterapii i wsparcia psychologicznego:

W obszarze psychoterapii i wsparcia psychologicznego specjalizuje się w terapii dzieci i młodzieży w wieku 3-16 lat oraz wsparcia psychologicznego dla rodzin. Pracuje głównie w oparciu o podejście poznawczo-behawioralne.

Zajmuje się:

  • psychoterapią dzieci i młodzieży w zakresie:
    • zaburzenia nastroju,
    • zaburzenia lękowe,
    • zaburzenia afektywne,
    • zaburzenia neurorozwojowe (ADHD),
    • zaburzenia jedzenia i wydalania u dzieci
    • całościowe zaburzenia rozwoju – Zespół Aspergera
  • prowadzeniem grup terapeutycznych dla dzieci i młodzieży
  • wsparciem rodziców w obszarze problemów rodzinnych i wychowawczych

 

Kompetencje w obszarze wsparcia rodzicielskiego:

Stosuje współczesną wiedzę opartą na badaniach z obszarów psychologii rozwojowej, wychowawczej, klinicznej, do pracy z rodzicami, którzy chcą wspierać rozwój swojego dziecka, a także w sytuacji gdy poszukują pomocy w zakresie radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi.

Prowadzi:

  • indywidualne konsultacje dla rodziców doświadczających trudności wychowawczych,
  • indywidualne konsultacje dla rodziców pragnących poprawić relacje z dziećmi oraz wspomagać ich funkcjonowanie,
  • warsztaty dla rodziców dotyczące wspierania dzieci i młodzieży w rozwoju pozytywnej samooceny, nabywania umiejętności i kompetencji np. społecznych, radzenia sobie ze stresem , realizowania zadań.
  • pisze teksty popularyzujące wiedzę psychologiczną z obszaru wychowania dzieci i problemów rozwojowych.

 

Ekspert:

  • Fundacja „Drabina Rozwoju”
  • Ekspert sieci sklepów – “Smyk”
  • Ekspert – Telewizji Da Vinci Learning

 

Członkostwo w organizacjach:

  • w trakcie zdobywania certyfikatu terapeuty poznawczo – behawioralnego (Czteroletnie Szkolenie w Terapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży oraz Osób Dorosłych w Centrum Terapii Poznawczo – Behawioralnej w Warszawie, przy współpracy z Oxford Cognitive Therapy Centre)

CZŁONKOSTWO W ORGANIZACJACH:

  • Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo – Behawioralnej
  • European Association for Behavioural and Cognitive Therapies (EABCT)
  • Polskie Towarzystwo Etologiczne
  • Polskie Towarzystwo Psychologiczne
  • Stowarzyszenie "Wspólne Podwórko" - członek-założyciel i wieloletni członek zarządu Stowarzyszenia „Wspólne Podwórko”

Artykuły i rozdziały:

  • Śniegulska, M., Ustjan, D. (2015). Wymagania i wyzwania w pracy psychologa diagnosty w wybranych placówkach państwowych w: M. Filipiak, W., J. Paluchowski, B. Zawadzki, M. Tarnowska (red.), Diagnoza psychologiczna: Kompetencje i standardy. Wybrane zagadnienia. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.
  • Śniegulska, M., Arska-Karyłowska, B. (2015). Rozwód rodziców a dobro dziecka. „Na wokandzie” kwartalnik Ministerstwa Sprawiedliwości. http://nawokandzie.ms.gov.pl/24/dobre-praktyki-2-24/rozwod-rodzicow-a-dobro-dziecka.html Opublikowano 6 maja 2015
  • Śniegulska, M. (2014). Jak się objawia przewlekły stres u dziecka – typowe i nietypowe obrazy kliniczne. Pediatria po dyplomie 2014;18(suppl. 1), str 1-5.
  • Śniegulska, M. Pisula, W. (2013). OBJECT EXPLORATION IN 3- TO 7-YEAR-OLD CHILDREN. Psychological Reports: Mental & Physical Health, 113 (2), str. 528-539
  • Śniegulska, M. (2005). Wywiad z pacjentem leczonym kardiologicznie w: K. Stemplewska-Żakowicz, K. Krejtz, (red.), Wywiad w różnych kontekstach praktycznych. T.3. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.

Recenzje:

  • Recenzja założeń teoretycznych programu „PROJEKTOR – wolontariat studencki” - stworzonego w 2003 roku przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności a od 2010r realizowanego przez Fundacje Rozwoju Wolontariatu.
  • Recenzja artykułu zgłoszonego do kwartalnika Edukacja Biologiczna i Środowiskowa Instytutu Badań Edukacyjnych Nr/Kod : 2013-28, Tytuł pracy: ADHD – żywioł podczas lekcji przyrody
  • „Grudziądzki Przewodnik dla Nauczycieli. Lokalny bank informacji, pomysłów i dobrych praktyk” (projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego) „Komunikacja – Kluczem do Integracji” 2012 r.

 

Konferencje:

  •  Konferencja "Diagnoza jako przedmiot badania i nauczania" - wystąpienie pt. "Przepis na dobrego diagnostę: czy da się wykształcić profesjonalistę i uniknąć niebezpieczeństwa profesjonalizmu? Czyli jak można uczyć diagnozy na przykładzie programu "Ułatwiamy życie z nadpobudliwością"".
  •  Konferencja "ADHD - Diagnoza i terapia" SWPS, 2013 "Kompleksowy model pracy z dzieckiem z ADHD w ramach programu Ułatwiamy życie z nadpobudliwością"
  •  Prowadzenie warsztatu "grupa rozwoju umiejętności społecznych"
  •  XI Kongres Akademii po Dyplomie Pediatria w dniach 4-5 kwietnia 2014, wystąpienie nt „JAK SIĘ OBJAWIA PRZEWLEKŁY STRES U DZIECKA? TYPOWE I NIETYPOWE OBRAZY KLINICZNE”
  •  Wystąpienie na Wydziałowej Imprezie Naukowej, wrzesień 2014, nt. „Ułatwiamy życie z nadpobudliwością”. Grupy rozwoju umiejętności społecznych oraz praca wolontariuszy.
  •  Konferencja „PRZYGODY UMYSŁU” 9 – 10 LISTOPADA 2015,CNK, UW, - wystąpienie pt.” Tylu zwiedzających: jak ich zrozumieć? Przestrzeń wystaw – jak analizować doświadczenia zwiedzających” – doniesienie z badań.”
  •  II Krakowska Konferencja Diagnostyczna „Nowe metody diagnostyczne do badania dzieci i dorosłych” (2016)

 

acpir poradznia dziecieca 1

Nasz zespół pomocy psychologicznej dla dzieci

Warto wiedzieć

  • 1
  • 2
  • 3
Prev Next

Psychoterapia szyta na miarę

Kiedyś psychoterapeuci wiedzę o tym, co jest dla kogo dobre wynosili z teorii. Różne teorie oferowały różne recepty na to, jak pomagać ludziom i stymulować wewnętrzny rozwój człowieka. Teraz mamy też wyniki badań empirycznych, które pomagają w uporządkowaniu wiedzy o tym, jaka pomoc dla kogo będzie najbardziej efektywna. Znaczenie ma,...

Read more

Jak okiełznać czterolatka?

– Mamo, nudzi mi się! – Olek podchodzi do rozmawiającej przez telefon Asi, łapie ją za rękę i ciągnie do siebie.– Nie przeszkadzaj mi teraz, nie widzisz, że rozmawiam z ciocią? – Asia próbuje wyplątać swoją dłoń z uchwytu synka. – Idź i się pobaw. Wymyśl coś sobie, inteligentne dzieci...

Read more

Skąd się biorą dziecięce lęki? (Podpowia…

Czego boją się dzieci: Lęk to naturalna reakcja, która chroni dziecko przed różnymi niebezpiecznymi sytuacjami. W toku rozwoju dziecko doświadcza różnego rodzaju lęków, charakterystycznych dla wieku. Większość z nich zanika wraz z tym jak dziecko uczy się czego może się spodziewać w różnych sytuacjach i jak sobie z tym radzić. Niemowlę boi...

Read more

Akademickie Centrum Psychoterapii i Rozwoju SWPS

Akademickie Centrum Psychoterapii i Rozwoju (APCIR) SWPS to nowoczesny ośrodek, w skład którego wchodzi placówka medyczna świadcząca pomoc psychologiczną oraz ośrodek szkoleniowy-rozwojowy.  Świadczymy usługi psychologiczne na najwyższym poziomie, w oparciu o najlepsze standardy. Dzięki ścisłej współpracy z Wydziałem Psychologii SWPS - nasi pracownicy mają bieżący dostęp do najnowszej naukowej wiedzy z...

Read more